Az új UAZ 2206-os a felhasználók szempontjából, nem kevés kritikával. Vajon megállt az idő, vagy nem volt szabad tervező asztal?

image002

image003

image018 (1)

image017
A vezetőfülke egyszerű, de modern. Új kormány, műanyag kormányoszlop, kényelmes vezetőülés. Ez a pár gondolat a gyártó hivatalos oldalán olvasható, nézzük mi a valós helyzet. Igazából ez egy “igazi” régi-új dobozos UAZ, melyre nem szántak túl sok fejlesztési energiát. A műszerfal a régi, a kedves, jól megszokott műszerek elhelyezése sem változott. A sebességváltó kar jól kézre áll, de az osztómű karjai nem lettek könnyebben elérhetőek.

 

image004
Utasülések asztallal. Ezek az ülések háttal vannak a menetiránynak, de az oldalsó ajtó nyitása miatt talán ez a legjobb megoldás.

 

image006
A km óra digitális számlálót kapott, talán ez a legnagyobb változtatás az autón. A beépített műszerek illesztése nem volt fontos szempont, vannak kisebb hézagok, ferdén elhelyezett kapcsolótáblák.

 

image007
Ennyi kiegészítő felszerelés van az autóhoz. Jól látható, hogy minden picit vékonyabb anyagból készült, ennek oka egyszerű: súlycsökkentés!

 

image009
Ha valaki még nem látott volna parabola rugóköteget, hát íme. A tesztvezetések során csak jót mondtak róla, kényelmes, vezethető az új dobozos.

 

image011
Ha Te is észrevetted, gondolom megrémülsz. Igen, a stabilizátort egy csavar tartja. Illetve tartaná, ha be lenne csavarva. A gyártó a gépkönyvben felhívja a figyelmet a csavarok ellenőrzésére.

 

image012
A rögzítési mód miatt a középső üléssor fix.

 

image013
A fűtés 6 csavar eltávolításával könnyen cserélhető, de nem épp esztétikus a csupasz látványa. Viszont jó hír, hogy a fűtés egy külön akkumulátorról működik, mivel kettő van az autóban.

 

image014
Minden kerék centírozva van, még a belső súlyok is a helyükön vannak. Ezek szerint ez nem volt mindig így.

 

image015
Új kipufogó rendszer, rezgéscsillapítással.

 

image016
Az akkumulátor alatt nincs gumitálca, filléres dologról van szó, nem ezen múlott volna.

 

image019
A tanksapka nem zárható és nincs fedele. Viszont figyelmeztet, hogy milyen üzemanyagot ne tankolj bele.

 

image021
A motorvezérlő egység az ülés mögött található a diagnosztikai csatlakozóval együtt.

 

image022
Az első ajtók kárpitozottak, ez esztétikusabb mint a csupasz vas. Kár hogy szőnyeget nem terveztek legalább az első ülések alá.

 

image023
Jól mutat a kerekített csatorna, kiemeli az autó elejét.

 

image027  image028
A két négyzetes lyuk feladata a rendszámtartó keret műanyag klipszének rögzítése. Kettőből egy már nem tart semmit, jó lehet pár megtett kilométer után az elveszett rendszámot pótolni.

 

image026
Sajnos az alkalmazott kötőelemek nem rozsdamentesek, érdemes a csavarokat kicserélni, mert javítja az autó élettartalmát.

 

image029
A fékrendszer Made in Chech Rep. A tesztek során sok dicséretet kapott, puha és intenzív érzést nyújt fékezéskor.

 

image030
A gyári munkásoknak köszönhetően nem spóroltak az alvázvédelemmel, különösen a kerék által okozott kőfelverődések környékén.

 

image034
A kulissza rudazatának csuklói szárazak és védtelenek az elemekkel szemben, így a karok működtetése nehézkes. A teszt során lezsírozták a csuklókat, ennek köszönhetően könnyedén, akár egy ujjal is működtek a kezelők. A hosszútávú védelem továbbra sem megoldott a csuklók számára, ezért folyamatos kenőanyag pótlásra szorulnak.

 

image036
És íme az ötsebességes váltó. Gyönyörű és nagyon jól működik.

Összességében ez egy autentikus dobozos, ahogy mi UAZ-osok szeretjük. Minden szépségével és hiányosságával. Nem tudom kiben milyen érzéseket keltettek a látottak, de én szívesen hajtanék egy ilyen vasat.

– uazbuka.hu –
– Sega –