control3741 (1) control31512 (1)

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. kormánykerék                                                       13. kézifék
  2. belső visszapillantó tükör                                   14. légterelő mozgató kar
  3. műszerek                                                                15. benzintank váltó csap
  4. napellenzők                                                            16. gázpedál
  5. légterelő a szélvédőhöz                                        17. fékpedál
  6. kapaszkodó                                                            18. kuplungpedál
  7. térképlámpa, belső világítás                               19. reflektor kapcsoló
  8. áramtalanító                                                          20. hordozható lámpa dugó
  9. összkerék hajtás (mellső híd hajtása)               21. hűtő előtti redőnymozgató
  10. fűtés                                                                       22. külső tükör
  11. osztómű                                                                23. irányjelz
  12. sebességváltó kar                                                24. dúsító

 

UAZ-469b műszerfal:

IMG_20150920_0006

  1. ablaktörlő és mosó kapcsoló
  2. töltés mérő
  3. takaró dugó
  4. olajnyomás mérő
  5. olajnyomásjelző lámpa
  6. irányjelző lámpa
  7. vízhőfok mérő
  8. túlmelegedésjelző lámpa
  9. üzemanyagszint mérő
  10. térképlámpa kapcsoló
  11. kézigáz
  12. üzemanyagszint mérők közti váltás
  13. gyújtáskapcsoló
  14. világításkapcsoló
  15. fűtőmotor kapcsoló
  16. dúsító
  17. sebességmérő
  18. világítási áramkör hőbiztosítékának nyomógombja

 

UAZ-31512 és UAZ-3303 műszerfal:

  1. elakadásjelzőcontrol31512a
  2. sebességmérő
  3. üzemanyagszint mérő
  4. fékfolyadékszint jelző lámpa
  5. kézifékjelző lámpa
  6. irányjelző lámpa
  7. víztúlmelegedés jelző lámpa
  8. reflektor lámpa
  9. vízhőfok mérő
  10. olajnyomás jelző lámpa
  11. olajnyomás mérő
  12. töltés mérő
  13. szivargyújtócontrol3741a
  14. térképlámpa
  15. térképlámpa kapcsoló
  16. kézigáz
  17. üzemanyagszint mérők közti kapcsoló
  18. páramentesítő (hátsó)
  19. ködlámpa (első)
  20. gyújtáskapcsoló
  21. világítás kapcsoló
  22. dúsító
  23. ablaktörlő és mosó kapcsoló
  24. világításii áramkör hőbiztosítékának kapcsolója
  25. fűtő ventilátor kapcsoló

 

Gyújtáskapcsoló:key_power1

III. rádióvevő készülék bekapcsolása (ha van)
0. semleges állás, gyújtás kikapcsolva
I. gyújtás
II. indítás

 

 

Erőátvitel, hajtáslánc kapcsolók: 
lever_kpp4
Sebességváltó kapcsolása:
Négy előremeneti és egy hátrameneti fokozatból áll.
1-2 fokozat nincs szinkronizálva, visszakapcsolás esetén ezekben a tartományokban dupla kuplungot kell alkalmazni. A sebességváltás csak a megfelelően lelasított gépjárműnél javasolt.
3-4 fokozat szinkronos, a tartományok közti váltás erőltetés nélkül, egyenletes karmozgással kell végezni.
Hátrameneti fokozatot, csak álló gépjárműnél lehet kapcsolni.

Osztómű (469b, 452):lever_gearbox

Kapcsolási fokozatok:

Direkt 1:1 arány
Üres
Fordulatszámcsökkentő fokozat 1,94 arány (ezt a fokozatot
csak a mellső híd bekapcsolása után lehet kapcsolni)

 

 

Öszkerék hajtás (469b, 452):lever_most

Mellső híd bekapcsolása:
Kikapcsolva
Bekapcsolva

 

 

– forrás: uazbuka.ru –
– Sega –

 

Hideg motor beindítása 0 °C-us felett:

  1. a tüzelőanyagszivattyú kézikarjával szivattyúzzunk be benzint a porlasztóba
  2. húzzuk ki 1/4-1/2 hosszra a porlasztó szivatókarját
  3. kapcsoljuk be a gépkocsi testkapcsolóját
  4. nyomjuk ki a tengelykapcsolót ütközésig, lenyomva a pedált
  5. kapcsoljuk be a gyújtást
  6. legfeljebb 5 mp-re indítozzunk.  Két indítózás között 10-15 mp szünet legyen.
  7. a motor beindulása után azonnal nyomjuk le a gázpedált vagy húzzuk ki a folytószelep  karját
  8. melegítsük fel a motort, közepes fordulatszámon 60 °C hőmérsékletig. Ha szivatót használunk, akkor fokozatosan nyomjuk vissza a motor melegedésének megfelelően.

Hideg motor beindítása 0 és -15 °C között

  1. Kapcsoljuk le az olajhűtőt
  2. zárjuk le a hűtőzsalut, ütközésig kihúzva a működtető kart
  3. Indítókarral 3-5 -ször forgassuk meg a főtengelyt. Ha a hűtőrendszerben nincs folyadék, a motor beindítása után töltsük azt fel
  4. a további műveletek az előző részben leírtak alapján végezze

Hideg motor beindítása -15 °C alatt

  1. kapcsoljuk le az olajhűtőt
  2. zárjuk le a hűtőzsalut
  3. melegítsük fel a motort indító előmelegítő segítségével vagy áteresztve melegvizet a hűtőrendszeren keresztül mindaddig, amíg a főtengelyt elég könnyen átfordíthatjuk.
  4. kézzel forgassuk át a hűtő ventilátor lapátját, hogy a hűtő folyadék szivattyú esetleges lefagyást megszüntessük.
  5. szivattyúzunk be üzemanyagot a porlasztóba a benzinszivattyú kézikarjával
  6. vékony sugárban, hogy a hőt átadja, öntsük le meleg vízzel a szívó csővezetéket
  7. ütközésig húzzuk ki a porlasztó szivatókarját és a gyújtás ráadás nélkül forgassuk meg a főtengelyt 3-5 – ször.
  8. nyomjuk ki a tengelykapcsoló pedált ütközésig
  9.  kapcsoljuk be a gyújtást és indítsuk be a motort
  10. miután a motor beindult, töltsük fel a hűtőrendszert folyadékkal

Meleg motor beindítása:

  1. ütközésig nyomjuk ki a tengelykapcsoló pedálját
  2. kapcsoljuk be a gyújtást
  3. indítozzunk a motor beindításáig az első részben olvasható módon. Ha a hibátlanul működő gyújtásrendszer mellett nem indul be a motor, annak oka lehet a túldúsított üzemanyag a hengerekben. Ebben az esetben fuvassuk át a hengereket levegővel, ebből a célból egyenletesen nyomjuk le ütközésig a gázpedált és az önindítóval forgassuk meg többször a főtengelyt. Ezután indítsuk be a motort a hagyományos módszerrel.

A motor leállítása:

Ha a motor nagy terheléssel működik, leállítás előtt hagyjuk azt működni 1-2 percig kis fordulatszámon a fokozatos és egyenletes lehűlés céljából, ezután kapcsoljuk ki a gyújtást.

 

Legutóbbi hozzászólások
Bejelentkezés
Időjárás